مرتب سازی اسلایدها به صورت گروهی

آیا تا به حال با پاورپوینتی پر از اسلاید مواجه شده اید! زمانی که عناوین اسلایدها و اعداد متن ها شروع به ادغام شدن با هم می کنند و پیدا کردن اسلایدی خاص گیج کننده و غیر ممکن می شود؟

در مایکروسافت پاورپوینت 2010 و نسخه های جدیدتر، می توانید از ویژگی جدیدی به نام  بخش (Sections) برای سازماندهی اسلایدها استفاده کنید. این ویژگی بسیار شبیه استفاده از پوشه ها برای سازماندهی فایل های در کامپیوتر می باشد.

دو راه برای گروه کردن اسلایدها وجود دارد:

  1. با استفاده از Sorter view
  2. با استفاده از Normal view

در بین این دو گزینه Sorter view به دلیل این که گزینه ی نزدیک تری برای طبقه بندی به صورت دلخواه شما می باشد، بهتر است. 

در زیر مثالی از بخش به صورت Normal را مشاهده می کنید:

مرتب سازی اسلایدها به صورت گروهی

و همچنین مثالی از گروه بندی به صورت Sorter view:

مرتب سازی اسلایدها به صورت گروهی

اضافه کردن بخش و انتخاب نام برای آن

1. در نمای Normal یا Slider Sorter، میان دو اسلاید که در آن می خواهید یک بخش اضافه کنید، راست کلیک کنید.

مرتب سازی اسلایدها به صورت گروهی

در این مثال، در حالت Normal، بین دو اسلاید راست کلیک کنید و سپس روی Add Section کلیک کنید.

2. برای تغییر نام گروه ، بر روی Untitled Section راست کلیک کرده، و  بر روی Rename Section کلیک کنید.

تغییر مکان گروه به بالا یا پایین

بر روی گروه مورد نظر راست کلیک کرده و یکی از گزینه های Move Section Up (بالا) یا Move Section Down (پایین) را انتخاب کنید.

حذف گروه

بر روی گروه مورد نظر راست کلیک کرده و یکی از گزینه Remove Section را انتخاب کنید.

 

نظرتان را بگویید